واقعیت افزوده در خدمات میدانی

استفاده از واقعیت افزوده صنعتی برای افزایش اثربخشی خدمات و تسریع توسعه مهارت‌ها در حالی که رضایت مشتری را بالا می‌برید و هزینه‌ها را کاهش می‌دهید.

واقعیت افزوده در خدمات میدانی

استفاده از واقعیت افزوده صنعتی برای افزایش اثربخشی خدمات و تسریع توسعه مهارت‌ها در حالی که رضایت مشتری را بالا می‌برید و هزینه‌ها را کاهش می‌دهید.

نقش واقعیت افزوده در خدمات میدانی چیست؟

ارائه‌دهندگان خدمات میدانی تحت فشار هستند تا تجربه‌ای بهینه از خدمات ارائه دهند و مشتریان نیز چنین انتظاری دارند. اما گسترش شکاف مهارتی و افزایش پیچیدگی محصولات می‌تواند چالش‌هایی در کارایی ایجاد کند. واقعیت افزوده (AR) اطلاعات مورد نیاز تکنسین‌ها را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد، مواد مبتنی بر کاغذ را به دستورالعمل‌های دیجیتال در متن مناسب تبدیل می‌کند و امکان به اشتراک‌گذاری دانش را فراهم می‌آورد.

نقش واقعیت افزوده در خدمات میدانی چیست؟

ارائه‌دهندگان خدمات میدانی تحت فشار هستند تا تجربه‌ای بهینه از خدمات ارائه دهند و مشتریان نیز چنین انتظاری دارند. اما گسترش شکاف مهارتی و افزایش پیچیدگی محصولات می‌تواند چالش‌هایی در کارایی ایجاد کند. واقعیت افزوده (AR) اطلاعات مورد نیاز تکنسین‌ها را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد، مواد مبتنی بر کاغذ را به دستورالعمل‌های دیجیتال در متن مناسب تبدیل می‌کند و امکان به اشتراک‌گذاری دانش را فراهم می‌آورد.

چالش‌های خدمات میدانی چیست؟

افزایش پیچیدگی و شگاف مهارتی

محصولات و فرآیندها از همیشه پیچیده‌تر شده‌اند و این مسئله تکنسین‌ها را با چالش تفسیر دستورالعمل‌های پیچیده کاغذی برای انجام صحیح و کارآمد تعمیر یا نگهداری روبه‌رو می‌کند. همراه با گسترش شکاف مهارتی در صنعت تولید، هم کارکنان جدید و هم کارشناسان با مشکل مواجه هستند تا توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) را رعایت کنند و بهترین تجربه ممکن از خدمات را ارائه دهند.

رعایت توافق‌نامه‌های سطح خدمات مشتریان

رعایت توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) مستلزم آن است که تکنسین‌ها بتوانند مشکلات را در همان بار اول به‌سرعت حل کنند—اما این کار بدون ابزار مناسب می‌تواند دشوار باشد. تکرار بازدیدهای خدماتی منجر به افزایش زمان ازکارافتادگی، نقض SLAها، افزایش اعزام تیم‌های خدماتی و کاهش کلی بهره‌وری می‌شود. عدم رعایت SLAهای سختگیرانه می‌تواند جریمه‌های پرهزینه‌ای برای تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) در پی داشته باشد، بنابراین در بازار رقابتی امروز، حفظ رضایت مشتریان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد—در غیر این صورت آن‌ها برای دریافت تجربه خدماتی باکیفیت به سراغ گزینه‌های دیگر خواهند رفت.

تقاضای بالای مشتری

در حالی که تولیدکنندگان با پیچیدگی‌های فزاینده و شکاف مهارتی گسترده مواجه هستند، مشتریان نیز انتظارات بیشتری از تجربه خدمات دارند. با ورود راهکارهای دیجیتال به تمام جنبه‌های زندگی، مشتریان انتظار دارند همین نوآوری‌ها را در خدمات هم ببینند. برای پاسخ‌گویی به این تقاضا و عقب نماندن از رقبا، سازمان‌های خدمات میدانی باید به سراغ فناوری‌هایی بروند که بهره‌وری و کیفیت خدمات را ارتقا می‌دهند.

چگونه واقعیت افزوده در حال تحول خدمات میدانی است؟

واقعیت افزوده با در اختیار قرار دادن دستورالعمل‌های سه‌بعدی در بستر محیط فیزیکی، امکان پشتیبانی از راه دور از هر مکانی، متحول کردن آموزش و فرآیندهای ورود نیروهای جدید، و بهبود بازرسی‌ها با کمک هوش مصنوعی، خدمات میدانی را متحول کرده است. با استفاده از AR در خدمات میدانی، سازمان‌ها می‌توانند به‌طور چشمگیری هزینه‌های خدمات را کاهش دهند و رضایت مشتریان را افزایش دهند.


راهنمای کاری سه‌بعدی

راهنمای کاری سه‌بعدی که از طریق تبلت، موبایل یا هدست کاربر ارائه می‌شود، در حال بهبود بهره‌وری و کیفیت خدمات است. به‌جای ورق زدن دفترچه‌های کاغذی ــ که به‌راحتی گم می‌شوند یا خیلی زود منسوخ می‌گردند ــ تکنسین‌ها راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تصویری بلادرنگ را در بستر همان تجهیز فیزیکی دریافت می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند فارغ از میزان پیچیدگی، تعمیرات را به‌سادگی و با دقت کامل انجام دهند.

راهنمای کاری سه بعدی

راهنمای کاری سه‌بعدی که از طریق تبلت، موبایل یا هدست کاربر ارائه می‌شود، در حال بهبود بهره‌وری و کیفیت خدمات است. به‌جای ورق زدن دفترچه‌های کاغذی ــ که به‌راحتی گم می‌شوند یا خیلی زود منسوخ می‌گردند ــ تکنسین‌ها راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تصویری بلادرنگ را در بستر همان تجهیز فیزیکی دریافت می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند فارغ از میزان پیچیدگی، تعمیرات را به‌سادگی و با دقت کامل انجام دهند.

واقعیت افزوده چه مزایایی برای خدمات میدانی دارد؟

علاوه بر توانمندسازی نیروی کار، سازمان‌هایی که واقعیت افزوده را در خدمات میدانی به کار می‌گیرند، چندین مزیت تجاری نیز کسب می‌کنند، از جمله تسریع بازدیدهای خدماتی یا حتی حذف برخی بازدیدها به‌طور کامل. و مهم‌تر از همه، AR به تضمین رضایت بیشتر مشتریان کمک می‌کند.